Employer branding
Stratégiától az érzelmekig
A világjárvány számos változást idézett elő a munkakörnyezetünkben, munkakapcsolatainkban, melyek egyre inkább összemosódnak a magánéletünkkel. A váltásban sok helyen áldozatul esett a hagyományos vállalati kultúra és munkáltatói márka is, miközben számtalan területen a foglalkoztatási problémák, a szakképzett munkaerő hiánya továbbra is súlyos gondot jelentenek. Ezért is elengedhetetlen a cégek életében az employer branding átértékelése, stratégiai újragondolása.
A távmunka, illetve a hibrid foglalkoztatási megoldások számos szektorban hosszútávon is velünk maradó, új normává váltak az elmúlt évben. Ez a helyzet sok embert kényszerített arra, hogy átértékelje munkahelyi prioritásait. Az olyan szempontok, mint a munkahely könnyű megközelíthetősége, a minőségi irodahelyiségek, a remek felszereltség, a recepciós udvarias köszönése reggelente, a kollégákkal való közös kávészünetek, vagy éppen az, hogy a vezetőnk nyitott ajtó mögött dolgozik, háttérbe szorultak. A középpontba mindezek helyett a munkavállaló és a munkáltató közötti dinamikus kapcsolat került.
A folyamat nem teljesen új, hiszen már egy ideje tapasztalható: a munkavállalók és jelöltek egyre inkább fogyasztóként kezdenek viselkedni, arra számítva, hogy vevőként kezelik őket. Vásárlóként nyíltan megosztják és tanulmányozzák a szolgáltatásokkal és árucikkekkel kapcsolatos tapasztalatokat, márkaélményt, társadalmi felelőségvállalást és érzelmeket várnak el a brandektől, és körültekintően döntik el, hogy melyik termékeket tegyék a kosarukba. Miért is ne választanák ki ugyanilyen módon a vállalatot, amelynek dolgoznak?
Most azonban a munkáltatás területén részben vagy egészében eltűntek a „vásárlói élmény” már említett „felszínes” vetületei. Ugyanakkor reflektorfénybe került az, hogy a munkaadók hogyan bánnak a jelöltjeikkel és alkalmazottaikkal. Az olyan értékek, mint hitelesség, bizalom, stabilitás, a dolgozók személyes biztonsága, a munkavégzés mögött meghúzódó érzelmek és tapasztalatok mindennél fontosabbá váltak. A foglalkoztatás ma nem tranzakció, hanem – leginkább a nehezített online platformokon zajló – interakció.
Jól látható, hogy azok a munkáltatók tudják nagyobb veszteség nélkül túlélni a jelenlegi nehéz időszakot, amelyek elmélyült vállalati kultúrára támaszkodnak, és hangsúlyt fektetnek az employer branding stratégiai megközelítésére. Ez utóbbiak fogyasztói szemléletű ki- és átalakítása, újragondolása sürgetőnek tűnik.
A Human Telexnél valljuk, hogy a munkáltatói brandet a teljes kereskedelmi márkaépítéssel és kommunikációval integráltan, azzal összhangban érdemes értelmezni. Valamint elengedhetetlen jól megkülönböztethető munkavállalói értékajánlatokkal (EVP) személyesen megszólítani és élményekkel elkötelezni a célcsoportunkat. Stratégiai, kreatív-, online event divízióval kiegészített rendezvény- és digitális részlegeinknek köszönhetően employer branding ügyfeleinket a teljes folyamatban tudjuk támogatni.
Ha szeretne többet megtudni employer branding stratégia módszertanunkról és a munkavállaói márkaépítéshez kapcsolódó referenciáinkról, keressen minket bizalommal a next@humantelex.hu címen.
További megoldások
Human Telex ONE – Online experiences
Több mint 45 rendezvényt bonyolított le az elmúlt időszakban a 2020-ban alakult online event divíziónk, amely kifejezetten a hibrid vagy százszázalékosan digitális események teljes körű tervezésére és kivitelezésére fókuszál.
Olvass tovább!
Just Now – Élő közvetítések mobiltechnológiával
Elmúltak már azok az idők, amikor az élő közvetítéseket csak hatalmas stábbal és óriáskamerákkal lehetett lebonyolítani. A mobiltechnológia az utóbbi években olyan szintre lépett, amely szakértői kezekben egy professzionálisabb filmstáb színvonalával is felér.
Olvass tovább!
Human Telex Trade és Field Force – Mindenben támogatunk!
30 éves promóciós tapasztalat, saját kreatív stúdió, gépjárműflotta és mindig készenlétben álló, bevethető csapat. Mindezek révén a trade- és filedmarketing, merchandising, logisztikai és ügyfélszolgálati feladatok széles körében fordulhatsz hozzánk.
Olvass tovább!
Human Telex Pop it up – Az instant rendezvény
Nem mersz előre tervezni? Kis létszámú, költséghatékony összejövetelt szerveznél? Még az is lehet, hogy inkább a szabadban? Akkor neked találtuk ki ezt a villámgyorsan, szinte bárhol felállítható rendezvénymegoldást.
Olvass tovább!
Adatkezelési nyilatkozat
©2020 All rights reserved
Photo credit: Freepik (www.freepik.hu),
Human Telex